
Progression
Size:70×100cm
Material: Acrylic, Oil and Golden leaf on canvas
Tecnique: Abstract realism
IT
Quello dei conigli di Fibonacci è un antico enigma che dice: “Un allevatore mette una coppia di conigli in un recinto. Quante coppie di conigli possono essere prodotte da quella coppia in un anno, se si suppone che ogni mese ogni coppia genera una nuova coppia, che dal secondo mese in avanti diventa fertile?” Questa sequenza di numeri viene ripetuta più e più volte in natura per creare un rapporto aureo nelle sue creazioni.
in questo caso l’artista ha raffigurato varie figure come simbolo di Progressione, già presenti e tal volta da applicare in modo metaforico nelle quotidianità della nostra vita.
EN
Fibonacci rabbits is an ancient riddle that says: “A breeder puts a pair of rabbits in an enclosure. How many pairs of rabbits can be produced by that pair in a year, if it is assumed that every month each pair generates a new pair, which from the second month onwards becomes fertile?” This sequence of numbers is repeated over and over in nature to create a golden ratio in his creations.
in this case the artist depicted various figures as symbols of Progression, already present and sometimes to be applied metaphorically in the daily lives of our lives.